Regulamin sklepu internetowego AkwareLove Historie
Witaj!
Poniżej
znajdziesz regulamin sklepu internetowego AkwareLove Historie, w którym zostały zamieszczone informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia, formach dostawy i płatnościach dostępnych w sklepie, procedurze odstąpienia od umowy czy postępowaniu reklamacyjnym.
W razie pytań czy wątpliwości możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na adres e-mail poczta@akwarelovehistorie.pl
§1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
-
Kupujący –osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
-
Konsument –osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną zbezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
-
Przedsiębiorcana prawach konsumenta (PNPK) — przedsiębiorca, któryprowadzi działalność gospodarczą na podstawie wpisu doCentralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,chce zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jegodziałalnością gospodarczą, a jednocześnieUmowa nie ma dla niego charakteru zawodowego,
-
Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://www.akwarelovehistorie.pl/regulamin
-
Sklep – sklep internetowy jest dostępny pod adresem https://www.akwarelovehistorie.pl
-
Sprzedawca – Justyna Łojek-Tomczak prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej o nr NIP 5211625076, REGON 521335266, adres prowadzenia działalności 53-111 Wrocław, ul. Ślężna 114 F/19,
-
Administrator danych osobowych – administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Justyna Łojek-Tomczak prowadząca działalnośćgospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej o nr NIP 5211625076, REGON 521335266, adres prowadzenia działalności 53-111 Wrocław, ul. Ślężna 114F/19
-
Umowa – umowa sprzedaży zawierana pomiędzy Stronami, która dotyczy sprzedaży produktów oferowanych w Sklepie.
-
Projekt tworzony na indywidualne zamówienie –produkt niestandardowy, wytwarzany przez Sprzedawcę na indywidualne zamówienie Kupującego, którego treść, zakres, termin realizacji, prawa autorskie oraz warunki płatności i dostawy reguluje odrębna Umowa lub ustalenia dokonane przez Strony w drodze mailowej.
§2
Postanowieniawstępne
-
Za
pośrednictwem Sklepu Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość
zawarcia Umowy dotyczącej sprzedaży produktów fizycznych
dostępnych w Sklepie. -
Składanie
zamówienia na projekt tworzony na indywidualne zamówienie odbywa
się wyłącznie drogą mailową. -
Regulamin
określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i
obowiązki Sprzedawcy i Kupujących. -
Do
korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych
warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie
Kupującego. Wystarczające są:-
-
dostęp
do Internetu, -
standardowy
system operacyjny, -
standardowa
przeglądarka internetowa, -
posiadanie
aktywnego adresu e-mail.
-
-
-
Kupujący
nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem. -
Zakazane
jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o
charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie
takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie. -
Wszystkie
ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto i sa
podane w złotych polskich.
§
3
Składanie
zamówienia
-
Kupujący
może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako
gość. -
Zarejestrowanym
klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie. Kupujący
może założyć konto z poziomu Sklepu. -
Złożenie
zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia
po uprzednim dodaniu przez Kupującego do koszyka interesujących go
produktów. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych
do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia
następuje również wybór sposobu dostawy zamówionych produktów
oraz wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia
zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien
uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości
dotyczących regulaminu Kupujący może skontaktować się ze
Sprzedawcą. -
Po
kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Kupujący zostanie
przekierowany do bramki płatności, zgodnie z wybraną metodą
płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności Kupujący zostanie
zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem
zamówienia. Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy
Kupującym a Sprzedawcą. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie
przesłane Kupującemu na adres e-mail podany w formularzu
zamówienia. -
W
przypadku wybrania metody płatności tradycyjnym przelewem na
rachunek bankowy Sprzedawcy umowę uważa się za zawartą pomiędzy
Kupującym a Sprzedawcą z chwilą wpływu środków na rachunek
Sprzedawcy. -
W
formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych
osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania
realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe
dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedawcy co
do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie
poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o
wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu
przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych
z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku
danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym
Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez
Kupującego. -
Kupujący
oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu
zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany
do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada
takie uprawnienie zgodnie z ust. 6 powyżej. -
Składanie
zamówienia na projekt tworzony na indywidualne zamówienie odbywa
się wyłącznie drogą mailową na adres e-mail
poczta@akwarelovehistorie.pl
§
4
Dostawa
i płatność
-
Koszt
dostawy zamówienia ponosi Kupujący, chyba, że Sprzedawca na
stronie Sklepu wskaże inaczej. -
Dostawa
dostępna jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Sprzedawca
udostępnia Kupującemu następujące sposoby dostawy lub odbioru
produktu:
-
-
-
przesyłka
kurierska, -
paczkomat
in Post, -
odbiór
osobisty – przy czym termin odbioru osobistego musi zostać
uzgodniony wcześniej ze Sprzedawcą mailowo lub telefonicznie.
-
-
-
Dostępne
metody płatności za zamówienie opisane są na stronach Sklepu
oraz prezentowane są Kupującemu na etapie składania zamówienia. -
Sprzedawca
udostępnia Kupującemu następujące metody płatności:
-
-
-
przelewem
bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze 54 1140 2004
0000 3202 8220 1878 prowadzony w mBanku, -
elektroniczne
– przelewy 24
-
-
-
Po
dokonaniu wyboru płatności elektronicznej Kupujący zostaje w
sposób bezpieczny przekierowany na stronę wybranego operatora
płatności. Operacja płatnicza dokonywana jest pomiędzy
Kupującym, a wybranym operatorem płatności. -
Płatności
elektroniczne przelewy24 obsługiwane są przez następującego
operatora płatności: PayPro SA – z siedzibą w Poznaniu przy ul.
Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS 0000347935, numer NIP
7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5.476.300 zł, w
całości opłaconym, wpisaną do rejestru krajowych instytucji
płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod
numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako krajowa instytucja
płatnicza. -
W
przypadku płatności przelewem lub płatności elektronicznej
Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 4 dni
kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy.
-
W
przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Kupującego,
który wybrał płatność z góry, tj. płatność przelewem lub
płatność elektroniczną, Sprzedawca może skontaktować się z
Kupującym celem przypomnienia o płatności, w tym celu wysyłając
wiadomość e-mail. Nieuiszczenie płatności w ciągu 4 dni od
złożenia Zamówienia, a następnie w dodatkowym 3 dniowym terminie
spowoduje anulowanie zamówienia. -
Kupujący
może również do momentu otrzymania wiadomości o wysłaniu
Zamówienia anulować je bez ponoszenia konsekwencji, kontaktując
się ze Sprzedawcą na adres e-mail poczta@akwarelovehistorie.pl, co
nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy – nie dotyczy to
jednak produktów nieprefabrykowanych wyprodukowanych według
specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb . -
Sprzedawca
może ustalić z Kupującym inne, szczególne warunki i formy
płatności podczas współpracy dotyczącej projektu tworzonego na
indywidualne zamówienie. W takim wypadku obowiązują warunki
i formy płatności wskazane przez Strony w odrębnej
umowie lub ustalone przez Strony w drodze mailowej.
§
5
Realizacja
zamówienia
-
Realizacja
zamówienia obejmującego produkty fizyczne następuje poprzez
wysyłkę zakupionych produktów na adres podany przez Kupującego. -
Czas
realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 10 dni roboczych,
chyba, że co innego wynika z opisu produktu w Sklepie. -
W
przypadku realizacji projektu tworzonego na indywidualne zamówienie
termin realizacji ustalany jest przez Strony w odrębnej umowie lub
drogą mailową. -
Zamówienie
uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do
Kupującego. -
Przesyłka
powinna zostać dostarczona do Kupującego w terminie wynikającym z
wybranego sposobu dostawy.
§
6
Reklamacja
i odpowiedzialność za wady
-
Podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli
sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są
określone w przepisach ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności w
art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego. -
Sprzedawca
ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad. -
Jeśli
Kupujący stwierdzi wadę produktu, za którą Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność, powinien poinformować o tym Sprzedawcę,
określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną
wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
-
-
-
pisemnie
na adres Sprzedawcy: Ślężna 114 F/19, 53-111 Wrocław; -
w
formie elektronicznej za pośrednictwem e-maila na adres:
poczta@akwarelovehistorie.pl.
-
-
-
Zaleca
się podanie przez Kupującego w opisie reklamacji: (1) informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu
doprowadzenia produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację
– ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez
Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji. -
Sprzedawca
ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Rozpatrzenie
reklamacji nastąpi za pomocą takiego środka komunikacji, przy
wykorzystaniu którego reklamacja została złożona. -
Jeżeli
Kupujący zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył
oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena
ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego
żądania w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że
żądanie to uznał za uzasadnione.
§
7
Odstąpienie
od Umowy
-
Kupujący,
który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, ma prawo
odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od
dnia objęcia w posiadanie kupionych produktów. -
Na
podstawie art. 38 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta Kupującemu nie
przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb. -
Aby
odstąpić od Umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o
swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego
oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną
lub pocztą elektroniczną. -
Kupujący
może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy,
dostępnego pod adresem
https://www.akwarelovehistorie.pl/formularz-zwrotu, jednak nie jest
to obowiązkowe. -
Aby
zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Kupujący
wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego
Kupującemu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy. -
Kupujący
ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy, jednak nie później niż
14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. -
Kupujący
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktów. -
W
przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu
wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, w tym najtańszy
dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt
pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później
niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o
wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Zwrot płatności zostanie
dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że
Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. -
Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej. -
Kupujący
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące
wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
produktu.
§
8
Postanowienia
dotyczące Kupujących nie będących Konsumentami
-
Niniejszy
paragraf Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą
wyłącznie Kupujących nie będących Konsumentami. -
Sprzedawcy
przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Kupującym
niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może
nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kupującego
niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy. -
W
wypadku Kupujących nie będących Konsumentami Sprzedawca ma prawo
ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać
dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od
wybranego przez Kupującego sposobu płatności oraz faktu zawarcia
Umowy Sprzedaży. -
Z
chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą
na Kupującego nie będącego Konsumentem korzyści i ciężary
związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty
lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi
odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu
powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu
oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. -
W
razie przesłania Produktu do Kupującego za pośrednictwem
przewoźnika Kupujący nie będący Konsumentem obowiązany jest
zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach
tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił
ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich
czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. -
Zgodnie
z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu rękojmi za Produkt wobec Kupującego nie będącego
Konsumentem zostaje wyłączona. -
Odpowiedzialność
Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Kupującego nie
będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest
ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również
za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz
kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż
do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Kupującego nie
będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w
momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Kupującego nie
będącego Konsumentem. -
Wszelkie
spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a
Kupującym/Usługobiorcą niebędącym Konsumentem zostają poddane
sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.
§
9
Prawa
własności intelektualnej
-
Sprzedawca
poucza niniejszym Kupującego, że ilustracje, materiały tekstowe,
graficznie i zdjęciowe wchodzące w skład produktów objęte są
ochroną prawa autorskiego, a prawa autorskie przysługują
Sprzedawcy. -
Wszelkie
prawa do sklepu internetowego, a w szczególności majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny
internetowej, a także do logotypów, znaków towarowych, formularzy
i zamieszczonych przez Sprzedającego ilustracji, grafik,
zdjęć oraz innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści
należą do Sprzedawcy. -
Zabronione
jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy
rozpowszechnianie jakiejkolwiek części sklepu internetowego,
produktów lub ich elementów bez uprzedniej pisemnej zgody
Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy
obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może
podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu
ochrony interesów własnych oraz Kupujących. -
Bezprawne
rozpowszechnianie treści lub materiałów, o których mowa w ust. 1
i 2 powyżej, mogą skutkować odpowiedzialnością cywilną lub
karną. -
Wykorzystywanie
danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może
po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego
pisemnej zgody
§
10
Dane
osobowe i pliki cookies
-
Administratorem
danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca. -
Szczegóły
dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania
plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej
pod adresem https://www.akwarelovehistorie.pl/polityka-prywatności.
§
11
Pozasądowe
sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Sprzedawca
wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku
z zawartymi Umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły
zostaną określone przez strony konfliktu. -
Konsument
ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi Konsument ma
możliwość:-
zwrócenia
się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o
rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej Umowy, -
zwrócenia
się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą, -
skorzystania
z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy
ochrona konsumentów.
-
-
Bardziej
szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może
szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl. -
Konsument
może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest
pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy
rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami
dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży
lub umowy o świadczenie usług.
§
12
Postanowienia
końcowe
-
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert,
promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw
nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków Umów
zawartych przed dokonaniem zmiany. -
Wszelkie
spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą
rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na
stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez
Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do
Konsumentów oraz PNPK, w przypadku których właściwość oraz
jurysdykcja sądu rozpatrywane są na zasadach ogólnych. -
Sprzedawca
zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do
Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin
obowiązujący w dacie zawarcia Umowy. -
Niniejszy
Regulamin obowiązuje od dnia 4 kwietnia 2022 r.